Author Guidelines
Initial Considerations
In order to facilitate the editorial process and to comply with the rigorous publication standards followed by Berkala Arkeologi Sangkhakala, it is fundamental that the submissions made by the authors are subject to the following publication guidelines. Items that do not meet all of them will be rejected.
In the following tabs you can review the main criteria and publication standards of Berkala Arkeologi Sangkhakala.
Pertimbangan Awal
Untuk memfasilitasi proses editorial dan untuk memenuhi standar publikasi yang ketat yang diikuti oleh Berkala Arkeologi Sangkhakala, penting bahwa kiriman yang dibuat oleh penulis tunduk pada pedoman publikasi berikut. Item yang tidak memenuhi semuanya akan ditolak.
Di tab berikut, Anda dapat meninjau kriteria utama dan standar publikasi Berkala Arkeologi Sangkhakala.
Basic criteria
- Compliance with the Code of Ethics . Authors who submit originals to the journal must subscribe to international ethical code of authors for the realization of responsible scientific publications.
- Originality of the article . All submitted materials must be original (not published - not in another language - or in the process of being reviewed in other journals), and written in Indonesian or English.
- Participation of the authors . All authors who signed the article must have made a substantive participation in the development of the research.
- Time between posts. The same author, regardless of the place he occupies in their relationship, may not publish more than one article in the same volume.
- Language and translation. The article must be writte in one of the following accepted languages: Indonesian or English.
- Authors information . All authors must complete their profile in all the three languages of the journal, including:
- Current affiliation information (linked to the place where the research was conducted) following the scheme: Full name of the institution (Acronym), for example: Universidad Complutense de Madrid (UCM)
- ORCID Identifier , following the complete URL scheme, for example: http://orcid.org/0000-0003-1102-3144
- Bibliographic summary of about 100 words, following the recommended scheme: Full affiliation [position, name of the group (if applicable), or department (if applicable), center or institute (full name and acronym , if it exists), the institution it depends on, postal address, city, and country. Contact email]. Main research line / s. Remarkable reference of projects and publications.
- Article metadata. All metadata of the article must be completed in the corresponding section of the submission, in the three languages (Indonesian and English) following the indications established in the publication rules. It is very important that during the shipping phase this information is completed correctly, since otherwise, the item will be returned and a new shipment must be made.
- Kepatuhan pada Kode Etik. Penulis yang mengirimkan dokumen asli ke jurnal harus tunduk pada kode etik internasional penulis untuk merealisasikan publikasi ilmiah yang bertanggung jawab.
- Orisinalitas Artikel. Semua materi yang dikirimkan harus asli (tidak diterbitkan - tidak dalam bahasa lain - atau dalam proses ditinjau di jurnal lain), dan ditulis dalam bahasa Indonesia atau Inggris.
- Partisipasi Penulis. Semua penulis yang menandatangani artikel tersebut harus memiliki partisipasi substantif dalam pengembangan penelitian.
- Keberkalaan Pengiriman. Penulis yang sama, terlepas dari tempat yang ia tempati dalam hubungan mereka, tidak boleh menerbitkan lebih dari satu artikel dalam volume yang sama.
- Bahasa dan Terjemahan. Artikel harus ditulis dalam salah satu bahasa yang diterima berikut ini: Bahasa Indonesia atau Bahasa Inggris.
- Informasi Penulis. Semua penulis harus melengkapi profil mereka dalam ketiga bahasa jurnal, termasuk:
- Informasi afiliasi terkini (ditautkan ke tempat penelitian dilakukan) mengikuti skema: Nama lengkap institusi (Akronim), contoh: Universitas Sumatera Utara (USU)
- ORCID Identifier, mengikuti skema URL lengkap, misalnya: http://orcid.org/0000-0003-1102-3144
- Ringkasan biografi, sekitar 100 kata, mengikuti skema yang disarankan: Afiliasi penuh [posisi, nama grup (jika ada), atau departemen (jika ada), pusat atau institut (nama lengkap dan akronim, jika ada), institusi itu tergantung pada, alamat pos, kota, dan negara. Kontak Email]. Jalur penelitian utama. Referensi proyek dan publikasi yang luar biasa.
- Metadata artikel. Semua metadata artikel harus dilengkapi di bagian pengiriman yang sesuai, dalam tiga bahasa (Indonesia atau Inggris) mengikuti indikasi yang ditetapkan dalam aturan publikasi. Sangat penting bahwa selama fase pengiriman informasi ini dilengkapi dengan benar, karena jika tidak, maka artikel akan dikembalikan dan pengiriman baru harus dilakukan.
Formal Criteria
Document and Format
- Document and format. The article must be submitted on A4 size paper (accepted formats: doc- docx- odt), with single spacing, Arial font and 11pt.
- Length of Text. The total number of words in the text will be between 5,000 and 7,000. In this computation are considered the references and the tables, as well as the summary and the keywords.
- Abstract. The abstract of the article will be in Indonesian and English with a maximum of 250 words in each language. The abstract will also be incorporated during the submission process (step 2), within the corresponding metadata fields.
The summary is an essential element of the dissemination of scientific results. As researchers, when we recover previous studies about our field of work, the first contact we have with them is through the abstract. What this offers us will make us interested or not by it and, consequently, that we devote time to know the work in more detail. For this reason, it is essential that you devote the time necessary to prepare the abstract so that it is of the highest quality.
Some recommendations for its elaboration:- The abstract should reflect the overall structure of the article (IMRaD), through an organized and logical structure.
- In this way, it should succinctly locate the research (problem, object, objective), indicate the methodology used, and the main results obtained.
- The translation of the abstract must be of the highest quality, in an academic English peer-reviewed.
- Keywords. 5 key words will be included in Indonesian and English. The keywords, which will also be incorporated during the submission process (step 2) within the corresponding metadata fields, should be as accurate as possible. The keywords are very important in the recovery of the articles, so it is important to pay special attention to this process too.
Some tips for getting good keywords are:- Think about how our colleagues will recover the article, what search terms they will use for it.
- They should be associated with the key concepts of the article title.
- Synonymous terms or variants of the fundamental terms can be used.
- They should be as specific as possible, avoiding very general terms.
- When using a technique, procedure or methodology that is especially relevant, it should be included.
- It may be helpful to make a review of the keywords using the studies and research that are taken as a reference in the state of the issue.
- Tables and figures. The tables and figures must be included in the main document. When uploading these attachments, indicate whether they should be visible only to the evaluators or be made available to readers as attachments.
- Notes. Notes should be added to the footer.
- Acknowledgements. Any acknowledgements should be included at the end of the document after the conclusions.
- Anonymity in review. The main document should NOT include the names of the authors. All metadata identifying the author will be removed from the document
Dokumen dan Format
- Dokumen dan Format. Artikel harus diserahkan dalam format kertas ukuran A4 (format file yang diterima: .doc, .docx, .odt), dengan spasi 1 (satu), font Arial dan 11pt.
- Panjang Teks. Jumlah kata dalam teks antara 5.000 dan 7.000 kata. Dalam perhitungan ini termasuk referensi dan tabel, serta ringkasan dan kata kuncinya.
- Abstrak. Abstrak artikel dibuat dalam Bahasa Indonesia dan Bahasa Inggris dengan maksimal 250 kata dalam setiap bahasa. Abstrak digabungkan dalam teks dalam proses pengiriman (langkah 2), dengan metadata yang sesuai.
Abstrak merupakan elemen penting dalam penulisan karya ilmiah. Sebagai peneliti, ketika kami memulihkan studi sebelumnya tentang bidang pekerjaan kami, kontak pertama kami dengan mereka adalah melalui abstrak. Apa yang ditawarkan dalam abstrak akan membuat kita tertarik atau tidak membacanya dan, hal ini berarti, kita mencurahkan waktu untuk mengetahui pekerjaan itu lebih detail. Untuk alasan ini, Anda harus mencurahkan waktu yang diperlukan untuk menyiapkan abstrak yang baik agar memiliki kualitas terbaik.
Beberapa rekomendasi untuk penjabarannya:- Abstrak harus mencerminkan keseluruhan struktur artikel (IMRaD), melalui struktur yang terorganisir dan logis.
- Dalam hal ini, anstrak harus ditulis secara ringkas berkaitan dengan penelitian yang dilakukan (masalah, objek, tujuan), menunjukkan metodologi yang digunakan, dan hasil utama yang diperoleh.
- Terjemahan abstrak baik dalam Bahasa Indonesia maupun Bahasa Inggris harus dengan kualitas terbaik, dalam kajian bahasa yang akademis.
- Kata Kunci. 5 (lima) kata kunci harus diertakan dalam bahasa Indonesia dan bahasa Inggris. Kata kunci juga digabungkan dalam teks dalam proses pengiriman artikel (langkah 2). Dalam hal ini kata kunci harus sesuai dan seakurat mungkin dengan topik tulisan. Kata kunci sangat penting dalam pencarian artikel, jadi penting untuk memberi perhatian khusus pada proses ini juga.
Beberapa tips untuk mendapatkan kata kunci yang baik adalah:- Pikirkan tentang bagaimana orang lain akan mencari artikel Anda, dalam arti istilah pencarian apa yang akan mereka gunakan untuk itu.
- Kata kunci juga harus dikaitkan dengan konsep kunci dari judul dan topik artikel.
- Istilah atau varian sinonim dari istilah dasar dapat digunakan.
- Kata kunci harus sespesifik mungkin dan hindari istilah yang sangat umum.
- Apabila ada teknik, prosedur atau metodologi yang sangat khusus dala artikel dapat dimasukkan ke dalam kata kunci.
- Mungkin akan sangat berguna untuk membuat review kata kunci menggunakan referensi topik dan penelitian dalam objek atau kasus yang sama seperti yang dihadapi dalam artikel.
- Tabel dan Gambar. Tabel dan gambar harus disertakan dalam dokumen utama. Saat mengunggah lampiran ini, tunjukkan apakah lampiran tersebut harus terlihat hanya oleh penilai atau tersedia untuk pembaca sebagai lampiran.
- Catatan. Catatan dapat ditambahkan di dalam footnote (catatan kaki) apabila diperlukan.
- Ucapan Terimakasih. Ucapan terimakasih dapat disertakan pada bagian akhir setelah Kesimpulan.
Structure of the articles
-
articles must be presented in: Introduction, Methods, Results and Discussion, and Conclusion . If the paper is not presented in that format, you must state and justify the reasons in a cover letter. The Editorial Board will assess it and reply to the author. Authors who choose not to use the aforesaid format must consider that it is very rare for original documents that do not respect this structure to be accepted.
Bibliographic standards
Berkala Arkeologi Sangkhakala adopts the publication standards of 17th edition of the Chicago Manual of Style Author-date) system. You can consult aforesaid standards on the Chicago Manual of Style website. Referenced articles shall always contain a DOI if they have one.
Berkala Arkeologi Sangkhakala adopts the publication standards of 17th edition of the Chicago Manual of Style Author-date) system. You can consult aforesaid standards on the Chicago Manual of Style website. Referenced articles shall always contain a DOI if they have one.
Basic Rules
- Author last name, first name (middle name). The year of publication. "Article Title." Journal Name. City of Publishing: Publisher.
- Author last name, Author first name. Publication year. "Article title." Journal name volume number, no. [issue number]: page range. DOI address or URL.
Aturan Dasar
-
Nama belakang pengarang, Nama depan (nama tengah). Tahun penerbitan. “Judul Artikel.” Nama Jurnal. Kota Penerbitan: Penerbit.
-
Nama belakang pengarang, Nama depan pengarang. Tahun publikasi. "Judul artikel." Nama Jurnal nomor volume, no. [nomor issue]: rentang halaman. Alamat DOI atau URL.
Example
-
Santiko, Hariani. 2015. “Ragam Hias Ular- Naga di Tempat Sakral Periode Jawa Timur”. Amerta Jurnal Penelitian dan Pengembangan Arkeologi 33, no. 2: 85–96. Jakarta: Pusat Penelitian Arkeologi Nasional.
-
Friedman, Max Paul. 2009. "Simulacrobama: The Mediated Election of 2008." Journal of American Studies 43, no. 2: 341-356. https://doi.org/10.1017/S002- 1875809990090.
-
Kenseth, Joy. 1981. "Bernini's Borghese Sculptures: Another View." The Art Bulletin 63, no. 2: 191-210. http://www.jstor.org/stable/3050112.
-
Salama, Ashraf M. 2008. "A Theory for Integrating Knowledge in Architectural Design Education." Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research 2, no. 1: 100-28. http://archnet.org/ publications/5097.
- Humphrey, Laura L. 1986. "Structural Analysis of Parent-Child Relationships in Eating Disorders." Journal of Abnormal Psychology 95, no. 4 (November): 395-402. https://doi.org/10.1037/0021- 843X.95.4.395.
Contoh
-
Santiko, Hariani. 2015. “Ragam Hias Ular- Naga di Tempat Sakral Periode Jawa Timur”. Amerta Jurnal Penelitian dan Pengembangan Arkeologi 33, no. 2: 85–96. Jakarta: Pusat Penelitian Arkeologi Nasional.
-
Friedman, Max Paul. 2009. "Simulacrobama: The Mediated Election of 2008." Journal of American Studies 43, no. 2: 341-356. https://doi.org/10.1017/S002- 1875809990090.
-
Kenseth, Joy. 1981. "Bernini's Borghese Sculptures: Another View." The Art Bulletin 63, no. 2: 191-210. http://www.jstor.org/stable/3050112.
-
Salama, Ashraf M. 2008. "A Theory for Integrating Knowledge in Architectural Design Education." Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research 2, no. 1: 100-28. http://archnet.org/ publications/5097.
-
Humphrey, Laura L. 1986. "Structural Analysis of Parent-Child Relationships in Eating Disorders." Journal of Abnormal Psychology 95, no. 4 (November): 395-402. https://doi.org/10.1037/0021- 843X.95.4.395.
Links of cites and references
- All references that have DOI (Digital Object Identification) must be included in the reference. It is imperative to check that the article has DOI. For this it can be consulted through the Crossref DOIs search engine
- For references available online that do not have a DOI, the URL address must be included in the reference in an abbreviated format. There are URL shorteners that can be used for this, such as https://goo.gl/
Tautan sitasi dan referensi
- Semua referensi yang memiliki DOI (Digital Object Identification) harus dicantumkan dalam referensi. Sangat penting untuk memastikan bahwa artikel tersebut memiliki DOI. Dalam hal ini dapat dilacak melalui tautan Crossref DOIs search engine
- Untuk referensi yang tersedia secara online yang tidak memiliki DOI, alamat URL harus disertakan dalam referensi dengan format yang dipersingkat. Adapun penyingkat URL yang dapat digunakan untuk ini, seperti https://goo.gl/
Article submission
Since 2015, Berkala Arkeologi Sangkhakala has been using the OJS editorial management platform. If you wish to submit a paper, you must do so through this system: Submissions.
Sejak 2015, Berkala Arkeologi Sangkhakala telah menggunakan platform manajemen editorial OJS. Jika Anda ingin mengirimkan makalah, Anda harus melakukannya melalui sistem ini: Submissions.
Pre-submission Articles Preparation
Before starting, it is important that you verify that your submission complies scrupulously with all the requirements requested by the journal, and that you have prepared all the files (a single main document and, if applicable, attached files) that you want to remit.
Remember that the main document should NOT include the names of the authors. To do this, all the metadata of the document that allows to recognize the authorship will also be deleted. This data will be entered later during the shipping process, in step 2 of the submission
Persiapan Pra-pengajuan Artikel
Sebelum memulai, penting bagi Anda untuk memverifikasi bahwa kiriman Anda benar-benar mematuhi semua persyaratan yang diminta oleh jurnal, dan bahwa Anda telah menyiapkan semua file (satu dokumen utama dan, jika ada, file terlampir) yang ingin Anda kirimkan.
Ingatlah bahwa dokumen utama TIDAK boleh mencantumkan nama penulisnya. Untuk itu, semua metadata dokumen yang memungkinkan untuk mengenali penulis juga akan dihapus. Data penulis akan dimasukkan nanti selama proses pengiriman, pada langkah 2 pengajuan.
Tutorial submission
Submission of articles
You need to register and identify yourself in order to submit articles online and to check the status. Only will be accepted submission through this system.
If you already have a username and password for Berkala Arkeologi Sangkhakala, go to Login page. If not, go to register
Step 1. Start the submission
In the user menu, go to the "Submission" tab. In this screen you can start sending or review any other that you have sent previously.
Click on the "New Submission" button to load the shipping screen. Here you will see a menu with five tabs.
In the first tab (1. Start) you should:
- Accept the license agreement for publication of the journal. Check the box I agree to abide by the terms of the copyright statement.
- Select the language in which your original is sent (Indonesian or English)
- Select the Article section to your submission refers for evaluation.
- Check the submission checklist to confirm that the submitted work complies with all the requirements requested by the journal. You should check the different confirmation boxes.
- Accept the privacy policy of Berkala Arkeologi Sangkhakala
- Complete in the field "Comments for the editor" (Cover Letter) the reasons why the work aspires to be included in the journal and its interest for the scientific community. In this same field, if you want to challenge a researcher as an evaluator of your work, you can indicate it (you should not justify the reason).
- Save and continue
Step 2. Upload and submit the main file and the complementary files
In this second step you must select the file containing the main document, upload it to the system and send it.
Follow these steps:
- Select the item Text type from the Item component drop-down list. and upload the file with the main document.
- Check in the 2.Metadatas tab that the title of the file is the one you want. Otherwise, you can edit it at this time.
- Repeat the process to upload additional files. Select from the Item Component drop-down box the corresponding type (illustration, table, research instrument, research materials, results, transcriptions, data analysis, data set, other), and upload the file.
- In case you are uploading a revision of a previously uploaded file, you can indicate it to replace it with the new upload.
- Finish to continue.
In the case of the main file, it is very important to verify that the file is in one of the permitted formats (.doc, .docx or .odt). Also, make sure that the document does not contain any information that can recognize the authorship of the document.
Step 3. Introduction of metadata
In step 3 of the submission, they must include the following information corresponding to the metadata of the article. You must complete these, obligatorily, in Indonesian and English.
To do this, each field is unfolded: one space for the content in Spanish and the other for the content in English. An icon of the world ball indicates the state of each field (in gray: there is no content yet, in red: there is content in only one language, in green: there is content in both languages)
- Article title. It should be clear, concise and accurate, so that its reading allows understanding the scope of the content. It will not exceed, in any case, the 80 characters (with spaces included)
- Prefix. If the title begins with an article or any other element that should not be considered in alphabetical ordering, include it in this field.
- Subtitle. Although the use of subtitles is not recommended, in case it is necessary to incorporate one that specifies or concretes the title, it should not exceed 60 characters.
- Publishers may propose title changes based on the quality criteria of the journal.
- Abstract. In this field the abstract will be included, which should represent, in a structured way, the main idea and the most relevant significance of each one of its parts: objectives and scope of the research, methodology used, results and discussion. This will use a clear, concise language with short phrases. The maximum length of the abstract will be 250 words.
- List of authors and collaborators. In this section will appear the author who is doing the sending. In the case of a work with several authors and / or collaborators, you must include them by clicking on the text "Add collaborator". For each of them you must complete a form with the following fields (all mandatory):
- Name and surmane
- Contact E-Mail
- Country
- User details: treatment (Dr. Ph.D., etc.), professional page URL or CV, ORCID identifier
- Professional affiliation: position (department, country entity). For example: Full Professor (Department of Communication, Universidad Complutense de Madrid, Spain)
- Biographical summary. The academic situation of the authors should be indicated, and include the reference s the last two works published by the author. It will not exceed 350 characters.
- Role of the collaborator. Indicate if you are an author or translator
- Finally, it should indicate if the author should receive the editorial correspondence, and if he wants to appear as an author in the journal listings.
- Indexing information. The following information must be provided for the correct indexing of the article.
- Coverage. First, point out the coverage of your work. Indicate whether your research has a local, regional, national or international scope. If applicable, supplement this information with the place or scope of your research. For example: "national, Spain". Also indicate if the work fits into a particular time frame. For example: "2005-2010" or "90's". Shipping type. Choose the type of shipment. Usually it will be "text" although it could be "image" or other multimedia files including "software" and "interactive".
- Type o submission. Choose the type of submission. Usually it will be "text" although it could be "image" or other multimedia files including "software" and "interactive".
- Source. In the event that this work is derived, continues or is related to previous research done by you or another research team, you may enter a URL or description of the resource.
- Methodology and research techniques. Indicate the methodology used in the study (qualitative, quantitative, mixed, experimental, ethnographic ..., and the main techniques used
- Academic discipline (s) to which the consignment is attached.
- Keyword. Enter 6 keywords following the guidelines for authors on this page.
- Supporting agencies. You should complete this field if the results presented in your work come from a funded project. In that case, follow the instructions.
- Bibliographic references. Enter the list of bibliographic references you have included in the corresponding section of the original. Check that they conform to the standards of the journal and that the information is exactly the same as in the document. This is critical in the review process. Separate each reference from the next with a line break.
Step 4. Confirm the submission
In this last screen the proposal is sent. In case you want to review the information and documents incorporated, you can navigate through the shipping tabs to check it.
When you have made the check, you must complete the shipment. Once this is done, the system will confirm that it has been correctly sent and will receive an email with it in the email address with which it has been registered in the system. In the event that the confirmation email does not reach you, check if you are consulting the email that you registered with, or check the spam folder.
From this moment you can check the status of your shipment by accessing with your user the tab "Proposals"
Pengajuan Artikel
Anda perlu melakukan pendaftaran dan mengidentifikasi diri Anda sendiri untuk mengirimkan artikel secara online. Hanya artikel yang didaftarkan secara online yang akan diterima pengajuan melalui sistem ini.
Apabila Anda telah memiliki akun di laman Berkala Arkeologi Sangkhakala, silahkan Login. Apabila belum silahkan melakukan registrasi register.
Langkah 1. Mulai Pengajuan
Pada menu pengguna, buka tab "Submission". Di layar ini Anda dapat mulai mengirim atau meninjau yang lain yang telah Anda kirim sebelumnya.
Klik pada tombol "New Submission" untuk memuat layar pengiriman. Di sini Anda akan melihat menu dengan lima tab.
Pada tab pertama (1. Start) Anda harus:
- Terima perjanjian lisensi untuk penerbitan jurnal. Centang kotak Saya setuju untuk mematuhi persyaratan pernyataan hak cipta.
- Pilih bahasa pengiriman dokumen Anda (Indonesia atau Inggris)
- Pilih bagian (section )Artikel.
- Periksa daftar pengajuan untuk memastikan bahwa artikel yang dikirimkan telah memenuhi semua persyaratan yang diminta oleh jurnal. Anda harus mencentang kotak konfirmasi yang berbeda.
- Terima kebijakan privasi Berkala Arkeologi Sangkhakala
- Lengkapi di kolom "Komentar untuk Redaksi" (Apabila ada).
- Simpan dan lanjutkan ke langkah berikutnya
Langkah 2. Unggah dan ajukan berkas artikel dan tambahannya
Pada langkah kedua ini Anda harus memilih file yang berisi dokumen utama, mengunggahnya ke sistem dan mengirimkannya.
Ikuti langkah berikut:
- Pilih item Text type dari item component drop-down list dan unggah file dengan dokumen utama.
- Periksa di tab kedua. Pastikan bahwa metadata berkaitan dengan artikel Anda, apabila tidak, Anda dapat mengeditnya
- Ulangi proses tersebut untuk mengupload file tambahan. Pilih dari kotak drop-down Item Component jenis yang sesuai (ilustrasi, tabel, instrumen penelitian, bahan penelitian, hasil, transkripsi, analisis data, kumpulan data, lainnya), dan unggah berkas.
- Jika Anda mengupload revisi dari berkas yang diunggah sebelumnya, Anda dapat menunjukkannya untuk menggantinya dengan unggahan baru.
- Selesai dan lanjutkan.
Berkaitan dengan berkas utama, sangat penting untuk memverifikasi bahwa file tersebut menggunakan salah satu format yang diizinkan (.doc, .docx atau .odt). Selain itu, pastikan bahwa dokumen tersebut tidak berisi informasi apa pun yang dapat mengenali kepenulisan dokumen tersebut.
Langkah 3. Introduction of metadata
Pada langkah 3 dalam submission, Anda harus menyertakan informasi berikut sesuai dengan metadata artikel. Anda harus menyelesaikannya, wajib, dalam bahasa Indonesia dan Inggris.
Untuk melakukan ini, setiap bidang isian dibuka: satu ruang untuk konten dalam bahasa Indonesia dan yang lainnya untuk konten dalam bahasa Inggris. Ikon globe menunjukkan status pada tiap bidang isian (abu-abu: belum ada konten, merah: hanya ada konten dalam satu bahasa, hijau: ada konten dalam kedua bahasa)
- Judul Artikel. Judul Artikel harus jelas, ringkas dan akurat, sehingga memungkinkan pemahaman tentang ruang lingkup konten.
- Prefix. Jika judul dimulai dengan artikel atau elemen lain yang tidak dipertimbangkan dalam urutan alfabet, masukkan dalam bidang ini.
- Subtitle. Meskipun penggunaan subtitle tidak disarankan, jika diperlukan untuk menggabungkan salah satu yang menentukan atau mengkonkretkan judul, itu tidak boleh melebihi 60 karakter.
- Penerbit dapat mengusulkan perubahan judul berdasarkan kriteria kualitas jurnal.
- Abstrak. Dalam bidang ini abstrak akan dimasukkan, yang harus mewakili, secara terstruktur, ide utama dan signifikansi paling relevan dari masing-masing bagiannya: tujuan dan ruang lingkup penelitian, metodologi yang digunakan, hasil dan diskusi. Ini akan menggunakan bahasa yang jelas dan ringkas dengan frasa pendek. Panjang abstrak maksimal 250 kata.
- Daftar penulis dan kolaborator. Pada bagian ini akan muncul penulis yang melakukan pengiriman. Untuk karya dengan beberapa penulis dan / atau kolaborator, Anda harus menyertakan mereka dengan mengklik teks "Tambahkan kolaborator". Untuk masing-masing, Anda harus mengisi formulir dengan bidang berikut (semua wajib):
- Name and surmane
- Contact E-Mail
- Country
- User details: treatment (Dr. Ph.D., etc.), URL atau CV laman profesional, pengenal ORCID
- Professional affiliation: posisi (departemen, entitas negara). Misalnya: Profesor Penuh (Departemen Komunikasi, Universidad Complutense de Madrid, Spanyol)
- Biographical summary. Situasi akademik penulis harus ditunjukkan, dan menyertakan referensi dari dua karya terakhir yang diterbitkan oleh penulis. Ini tidak akan melebihi 350 karakter.
- Role of the collaborator. Tunjukkan apakah Anda seorang penulis atau penerjemah
- Akhirnya, ini harus menunjukkan apakah penulis harus menerima korespondensi editorial, dan jika dia ingin tampil sebagai penulis dalam daftar jurnal.
- Informasi Pengindeksan. Informasi berikut harus disediakan untuk pengindeksan artikel yang benar.
- Coverage. Pertama, tunjukkan cakupan pekerjaan Anda. Tunjukkan apakah penelitian Anda memiliki cakupan lokal, regional, nasional atau internasional. Jika memungkinkan, lengkapi informasi ini dengan tempat atau ruang lingkup penelitian Anda. Misalnya: "nasional, Spanyol". Juga tunjukkan apakah pekerjaan tersebut sesuai dengan kerangka waktu tertentu.Misalnya: "2005-2010" atau "90's". Jenis pengiriman. Pilih jenis pengiriman. Biasanya akan berupa "teks" meskipun bisa juga "gambar" atau file multimedia lainnya termasuk "perangkat lunak" dan "interaktif".
- Type o submission. Pilih jenis pengiriman. Biasanya akan berupa "teks" meskipun bisa juga "gambar" atau file multimedia lainnya termasuk "perangkat lunak" dan "interaktif".
- Source. Jika pekerjaan ini diturunkan, dilanjutkan, atau terkait dengan penelitian sebelumnya yang dilakukan oleh Anda atau tim peneliti lain, Anda dapat memasukkan URL atau deskripsi sumber daya.
- Methodology and research techniques. Tunjukkan metodologi yang digunakan dalam studi (kualitatif, kuantitatif, campuran, eksperimental, etnografi ..., dan teknik utama yang digunakan
- Academic discipline (s) tempat kiriman dilampirkan.
- Keyword. Masukkan 6 kata kunci mengikuti pedoman untuk penulis di halaman ini.
- Supporting agencies. Anda harus melengkapi bidang ini jika hasil yang disajikan dalam pekerjaan Anda berasal dari proyek yang didanai. Jika demikian, ikuti instruksinya.
- Bibliographic references. Masukkan daftar referensi bibliografi yang telah Anda masukkan di bagian yang sesuai dengan aslinya. Periksa apakah sesuai dengan standar jurnal dan informasinya sama persis dengan yang ada di dokumen. Ini penting dalam proses peninjauan. Pisahkan setiap referensi dari referensi berikutnya dengan jeda baris.
Langkah 4. Konfirmasi Pengajuan Artikel
Di layar terakhir ini proposal dikirim. Jika Anda ingin meninjau informasi dan dokumen yang dimasukkan, Anda dapat menavigasi melalui tab pengiriman untuk memeriksanya.
Setelah Anda membuat cek, Anda harus menyelesaikan pengiriman. Setelah ini selesai, sistem akan mengkonfirmasi bahwa itu telah dikirim dengan benar dan akan menerima email dengan itu di alamat email yang telah terdaftar di sistem.Jika email konfirmasi tidak sampai kepada Anda, periksa apakah Anda berkonsultasi dengan email yang Anda daftarkan, atau periksa folder spam.
Mulai saat ini Anda dapat memeriksa status pengiriman Anda dengan mengakses tab "Proposal" bersama pengguna Anda
Resource
- Article Template . This template was created for you as an author, to follow the Berkala Arkeologi Sangkhakala's style. The template document that you will download and use below is made with the size and font type, and the actual layout. so all you have to do is copy and paste it from your original text into this document.
download article template - Author Guidelines . It is very important to note that articles by authors should follow these guidelines.
download author guidelines
- Templat Artikel. Templat ini dibuat untuk Anda sebagai seorang penulis, mengikuti gaya Berkala Arkeologi Sangkhakala. Dokumen template yang akan Anda download dan gunakan di bawah ini dibuat dengan ukuran dan jenis font, serta layout sebenarnya. jadi yang harus Anda lakukan adalah menyalin dan menempelkannya dari teks asli Anda ke dalam dokumen ini.
unduh templat artikel - Pedoman Penulis . Sangatlah penting diperhatikan bahwa artikel yang dibuat oleh penulis hendaknya mengikuti pedoman berikut.
unduh panduan penulis